10 év MotoGP-ben megszerzett fejlesztői tapasztalat alapján érkezik a 4 hengeres, egyedülálló teljesítményű 90°-os V4-es erőforrás a Ducati jövőbeli sport modelljeihez. A technológia csúcsát képviseli, soha nem tapasztalt – eddig csak a pályákon látott – teljesítményt és valódi MotoGP élményt nyújtanak általa az új Panigale modellek.
A Desmosedici Stradale motorblokk a Ducati történelmében egy új mérföldkő, az első 4 hengeres, utcai motorban alkalmazott erőforrás.
Habár a Desmosedici Stradale kétségtelenül a versenyzésre született technológia megtestesülése, az utcai motorosok igényeihez is hangolták. A maximalizált közép tartomány-beli nyomaték, a lórúgás-szerű erő már szinte alapjárattól rendelkezésre áll. A lökettérfogat kicsit nagyobb a MotoGP-ben használt testvérénél, (1103 cm³). Az Euro 4-es szabványnak megfelelő motorblokk 155 kW (210 hp) teljesítményt ad le at 13,000-es percenkénti fordulaton, a legnagyobb nyomatéka pedig több, mint 120 Nm (12.2 Kgm) a 8,750-12,250 fordulatszám tartományban.
Az 1000 köbcentis R verzió nagyobb fordulatszámon fog dolgozni és jelenleg még fejlesztés alatt áll. Ez a blokk lesz a homológ Superbike versenymotor erőforrása majd 2019-től.
A 70°-os főtengely elékelés és a Twin Pulse gyújtássorrend kezelhető teljesítmény leadást eredményez és optimális tapadást biztosít kanyarból kigyorsításkor. ("Big Bang" effect). A gyújtás sorrend végett összetéveszthetetlen hangon muzsikál a Desmosedici Stradale.
A 90°-os V4 elrendezés extrém kompakt blokkot eredményez, a tömeg jól központosítható általa. A blokkot úgy építjük be, hogy az első hengerek 42°-kal térnek el a vízszintestől, éppen, mint a MotoGP-ben. Ez optimális a tömeg eloszlás szempontjából, nagyobb hűtő alkalmazható általa, és előrébb helyezhető a hátsó futómű forgáspontja.
Az építésmód által az elsődleges erők kiegyenlítettek, nem szükséges teljesítmény veszteséget okozó tömegek és kiegyenlítő tengely alkalmazása.
Mint a MotoGP-ben, a henger furata 81 mm. Az a MotoGP szabályok szerint ez a maximális furat, ezáltal az új blokk rendelkezik a 4 hengeres szupersport erőforrások közül a legnagyobb furattal.
Desmosedici GP-ben alkalmazott, megegyező furat méret lehetővé teszi szinte azonos szelepek, szívócsövek, fojtószelepek alkalmazását.
Mondanunk sem kell, az új blokk is desmodrómikus vezérléssel rendelkezik, ami a MotoGP-ben lévő erőfölényünk kulcsa.
A változó magasságú szívócsöveket is először alkalmazzuk széria motoron, ami optimális henger töltést eredményez az egész fordulatszám tartományban. Az ovális szívócsövek két-két befecskendezőt kaptak, egyet a fojtószelep fölött, egyet alatta.
A minden szempontból csúcstechnikát felvonultató motorblokkunk egyedülálló a motorkerékpár iparban, semelyik gyártó nem alkalmaz ilyen MotoGP-közeli csúcstechnikát.
Főbb technikai paraméterek: