A Frankfurtban bemutatott új Monster 1200 R mind külsejében, mind az erőforrás tekintetében nagy átalakuláson esett át az előző évben debütált Monster 1200 és 1200 S variánsokhoz képest. A motor teljesítménye az átalakított hengerfejnek ( sűrités 13 :1 ), a megnövelt torokátmérőnek ( 56 mm ), a nagyobb leömlő keresztmetszetnek ( 58 mm) , a módosított motorvezérlésnek köszönhetően 160 lóerőt és hozzá 132 Nm nyomatékot ad át a 6 fokozatú váltón keresztül a hátsó keréknek, ami a versenypályákon is legyőzhetetlenné teszi az új modellt.
A nagy teljesítmény mit sem érne, ha nem társulna hozzá megfelelő futómű, de a Ducati mérnökei semmit sem bíztak a véletlenre, a legnemesebb Öhlins gátlók kerültek a motorra, kiegészülve a szintén a svéd gyártótól származó kormánylengéscsillapitóval.
Egyedülálló modern elektronikai csomag gondoskodik a biztonságról és a kezelhetőségről, amely 8 fokozatban állítható kipörgésgátlót ( DTC), blokkolásgátlót ( ABS ), elektronikus gázkart, válaszható vezetési módokat és az új TFT műszerfal fokozatkijelzőt is tartalmaz.
A sportosság jegyében új farokidomot, segédvázat, mart könnyűfém Marchesini kerekeket, lábtartó szettett, alu kipufogó dobokat kapott a motor, amelyek segítségével a motor súlya mindössze 180 kg.
Két színkombinációban választható az új R modell, a hagyományos piros tank- piros váz- fekete kereke és az izgalmasabb fekete tank- fekete váz- fekete kerekek párosítással: