Stílus, Biztonság, Élvezet - Teszt: Ducati Scrambler 803 Icon 2019

2019 új színe az Atomic Tangerine.

 

A 2015-ben feltámasztott Scrambler Ducati modellcsalád több mint 55.000 eladott motorjával mára az egyik legsikeresebbé nőtte ki magát a Ducati berkeiben. Sikerét sokan tulajdonítják klasszikus stílusának, alacsony súlyának, igazán könnyű kezelhetőségének, valamint (a mai motorokhoz mérten) egyszerűbb, nem túlbonyolított megoldásainak.

 Egy képen: 2019 Ducati Scrambler Icon (balra), 2014-2018 Ducati Scrambler Icon (középen), és a Ducati Scrambler 450 1974-ből.

 

2018-ra a Scrambler Ducati csapata elhatározta, hogy a vásárlói tapasztalatokat és néhány technikai újdonságot felhasználva frissítik a modellt és egy még kiforottabb konstrukcióval vágnak neki a következő évnek. 
A végeredményt Toszkánában tárta a nagy világ elé az olasz gyár, ahol 140 km-t motorozva meg is bizonyosodhattunk róla, hogy valójában mit is takar a "Land of Joy" életérzés.

 

#joyride

 

Az újítások egyértelmű iránya némi ráncfelvarrás után a kényelem és a komfort fokozása, valamint a biztonság növelése felé mutat.

 

Az eddig szinte csak csúcsmodellek (kivétel: 790 Duke és Monster 821) sajátjaként ismert Bosch kanyar ABS csomaggal a biztonság új szintjén élvezhetjük az életet az ICON nyergében, ami ráadásul megkapta a nagy testvér (Scrambler 1100) kerekeit! 

  

Stílus level 999: íme egy gyári TAPE RACER!! "Mellesleg" LED fényszóróval, DRL(Daytime Running Light - nappali menetfény) funkcióval és LED automatán kikapcsoló irányjelzőkkel fűszerezve.

 

 

Végre!! Az új Scrambler már megosztja velünk, hogy meddig van a tank, mostantól nem kell számolnod a kilométereket.. 
Az új csomag része továbbá a fokozat kijelző és a Ducati Multimedia System előkészítés amivel hallgathatod a kedvenc számaid, felveheted a fontos telefonhívásokat és beszélgethetsz az utasoddal is.

 

Hidraulikus kuplunggal sokkal selymesebb az érzés mint a korábbi modellen, az állítható kartávolságnak köszönhetően pedig másodpercek alatt személyre szabható.

 

Szembetűnő fekete körvonallal körbefuttatott oldalsó szálcsiszolt aluminium panelek az üzemanyag tankon.

 

Új, lakk fekete dizájnt kapott a motorblokk ami szinte változatlan maradt. A lineáris teljesítményleadású erőforrás teljesítménye 72 LE 8.250-es percenkénti fordulaton (ez 1 LE-vel kevesebb mint a korábbi modellen, de a gyakorlatban ez nem észrevehető), gázreakciója a korábbi modellekhez képest érezhetően selymesebb lett.
Határozottan jó kombinációt alkot az újragondolt Kayaba futóművel, amivel érezhetően komfortosabban motorozhattunk.

 

Vásárlói tapasztalatok alapján újratervezett ülés: kényelmesebb, szélesebb és laposabb, így bárki könnyen megtalálhatja az ideális pozíciót.  Mellesleg a korábbi modellre szintén felszerelhető. 

 

Összességében kijelenthetjük, hogy Rocco Canosa (Scramlber Ducati Product Manager) és csapata igyekezett úgy fejleszteni a motort, hogy az ne veszítse el identitását, klasszikus, örökül kapott stílusos megjelenését, kezdő motorosokban is bizalmat ébresztő könnyű kezelhetőségét, földutas mókázásra alkalmas bütykös gumi abroncsait és egyszerűen-nagyszerű megoldásait.

140 km toszkán joy ride után határozottan úgy éreztem, hogy nekem is elférne egy a garázsban...

További info: http://www.ducatidibosco.hu/

Szöveg: Miatta János
Képek: Ducati Motor Holding

#ScramblerDucati
#LandOfJoy
#JoyRide
#FullGas