Mindenből a legjobbat....

A 2013-as év sikertelen WSBK szereplése ösztönözte a Ducati gyár mérnökeit arra, hogy a 2014-es világbajnoki sorozatra, a Ducati versenymotorját a lehető legnagyobb teljesítményre hangolják.

Ennek érdekében kezdtek bele a 1199 Panigale versenyváltozatának teljes átvizsgálására, de mivel ebben a sorozatban a széria motorok jelentik a versenygépek alapjait, a Panigale R változatánál kezdték a vizsgálatokat.

Feltettek maguknak pár kérdést: lehet ez még könnyebb, lehet ebből több erőt kihozni, lehet-e máshogy vezérelni?

A válaszokhoz a legapróbb alkatrészt is átvizsgálták. A féktartály fedelétől kezdve a főtengelyen át, az utolsó idomcsavarig mindent, amit lehetett, könnyebbre cseréltek. A felhasznált anyagok a karbon, a titán, a magnézium és az alumínium lettek.

A főbb változások, már felületes szemlélésnél is látszódnak. Karbon segédváz és az egész karbon idom szett, mart magnézium felnik és szintén magnézium, első váznyúlvány került a motorra.

A Brembo a legkönnyebb mart fék munkahengereit és tárcsáit adja sikerhez, míg a rugóstagok gyártója az Öhlins is szuperkönnyű VB technológiát adott a frissülő új Ducati alá.

Ami a blokk „láthatatlan” belsejében történt, azt talán majd az idő és a megtett verseny-kilómértek fogják igazolni.

Titán ötvözetű dugattyúk és szelepek teljesítenek szolgálatot egy olyan művészien és érzékien könnyített főtengelyen, melyet igazság szerint, kívül kéne „hordani”, hogy mindenki megcsodálhassa! De ezeket az alkatrészeket speciális öntvényezéssel készült blokk felekben késztetik munkára, melyeket szintén titán csavarokkal húznak, rögzítenek össze, így kialakítva a blokk formát, melynek egy újragondolt elektronika lett az agya!

S, hogy ebből mi kerekedett ki?

A DUCATI 1199 Superleggera!  Super-leggera = szuper-könnyű.

Egy superbike motor, melynek 166Kg a menetkész súlya (minden folyadékkal, akkuval, tele tankkal, lámpákkal, tükrökkel) és 200 LE-s a blokkja. Ez egyszerűen fantasztikus!

Hogy mennyire lesz, ez a motor sikeres a versenypályákon az majd kiderül, mint ahogy az is, hogy mennyire lesz sikeres az 500 darabos limitált széria az értékesítés során!

Van viszont pár dolog, ami biztos.

Először élőben november elején, a milánói EICMA kiállításon lesz látható az új Ducati superbike. Az is biztos, hogy csak Ducati VIP ügyfelek rendelhetik, valamint az, hogy nem elhanyagolható nettó 55 ezer euró lesz az ára!

A gyártás és kiszállítás 2014 március és július között történhet majd.

Tehát itt egy név, amit jegyezni kell! DUCATI 1199 Superleggera!