Bemutató teszt: Ducati Panigale V2 - Egyensúlyban az Erő!

A Ducati idén bemutatta a Panigale V2 modellt amivel a szuper-középsúlyú sportmotorok szegmensét szeretnék uralni, lássuk mit hoztak ki belőle!

 

 

Borús őszi reggel köszönötött ránk a dél-spanyolországi andalúz település, Jerez de la Frontera városában, ahol az elkövetkező napokban az új Ducati Panigale V2-t kapjuk majd a kezeink közé. A várostól csupán néhány kilométerre fekszik a 4,4 km hosszú, Circuito de Jerez-Ángel Nieto versenypálya, ahol 1989 óta rendezik a Gyorsaságimotoros-világbajnokság (MotoGP) spanyol nagydíját és ahol a Ducati jóvoltábol most mi is kipróbálhattuk az új "szuper-középsúlyú" sportmotorját.

A Ducati Panigale V2 igencsak komoly családfával rendelkezik, ugyanis az olasz gyártónak mindig fontos volt a "Super-Mid" kategória:

Ducati 748 (1994-2002)

 

 

Ducati 749 (2003-2006)

 

 

Ducati 848 (2008-2013)

 

 

 Ducati Panigale 899 (2013-2015)

 

Ducati Panigale 959 (2016-2019)

 

Ducati Panigale V2 ( 2020- )

A Ducati a Panigale V2-vel 2020-ra 26. éve meghatározó szereplője ennek a szegmensnek, ahol a jelek szerint jövőre kimagaslóan jó csomaggal fognak megküzdeni a sportos riderek kegyeiért. 

Aki arra gondol, hogy a 959-es mindössze kapott egy V4 "ruhát" és egy Euro5-ös kipufogót, az jól teszi, ha végigolvassa ezt a cikket mert meg fog lepődni mennyi minden változott!

 

 Ducati Panigale V2 / V4 / V4 R

A Panigale V2 a Panigale család belépőmodellje és egyben egyetlen 2020-as kéthengerese, ami arra lett hivatott, hogy a sportmotorok szerelmeseit bevezesse a Ducati superbike motorok világába. Elcsábulni igazán könnyű, a Panigale V4 kistestvéreként nagyon hasonló vonalai szinte minden figyelmet azonnal megukra vonzanak és akkor még nem is beszéltünk azokról az elektronikai finomságokról, amiknek köszönhetően teljes kontroll alatt, maximális biztonsággal élvezhetjük a motorozást utcán és versenypályán egyaránt. 

 

Lássuk az újdonságokat!

 

Motorblokk: teljesíti a Euro5 környeztvédelmi besorolás előírásait, de a módosításoknak köszönehetően (áttervezett légbeömlő, és új injektorok) a Panigale V2 155 LE-ős teljesítményével 5 LE-vel erősebb az előd 959-nél és 2 Nm-rel nyomatékosabb is! 

 

Szerencsére a kipufogót is száműzték a motorblokk alá, így szinte teljes rálátásunk nyílik a !már egyoldalú! lengővillára szerelt felnire. A felni dizájn is megújult, 5 db Y formájú küllőben gyönyörködhetünk elől és hátul, rajtuk pedig gyárilag Pirelli Diablo Rosso Corsa II abroncsok feszülnek (elől 120/70, hátul 180/60 méretben), amik az utcai használhatóságot és alkalmanként néhány pályanapot hivatottak hatékonyan kiszolgálni.

 

 

Újragondolták a futómű bállításokat is. Az elől 43 mm átmérőjű, teljesen állítható Showa BPF villát és a hátul ugyancsak teljesen állítható Sachs rugóstagot úgy hangolták, hogy ne csak pályán szerepeljen jól, hanem utcán is kényelmesebb használatot tegyen lehetővé. Továbbá a hátsó rugóstag hosszát megnövelték 2 mm-rel, így minimálisan több súlyt helyeztek a motor elejére, aminek köszönhetően mégkönnyebben boríthatjuk egyik kanyarból a másikba.

 

 48% a hátsó és 52% az első keréken, így oszlik el a motor 176 kg (száraz)tömege.

 

 A futómű után az ülést sem hagyták érintetlenül, V2 logóval díszítették, 5 mm-rel lett vastagabb párnázású és 20 mm-rel nőtt a "hossza", így könnyen megtalálja rajta a helyét a legtöbb ember, valamint bőven akad lehetőség, ha menet közben az üléspozíciónkon szeretnénk változtatni. A Ducati gyári kiegészítői között természetesen találunk hátsó ülés-takarót is, amivel még szembetűnőbb lesz a superbike vérvonal!

 

ELEKTRONIKA: Ennél a résznél látszik igazán, hogy mennyire komolyan veszik a Ducati-nál a "super-mid" szegmenst, ugyanis a Panigale V2 megkapta azt high-tech elektronikai csomagot, amit a 2020-as Panigale V4 is magáénak mondhat.

Nincs jelenleg még egy "super-mid" sportmotor, ami ehhez hasonló software arzenállal állna csatasorba:

- Kanyar ABS (Cornering ABS EVO): 3 különböző fokozat: 1-profiknak versenypályára, 2-kezdő pályamotorosoknak, 3-utcai körülménykre optimalizálva 

- Kipörgésgátló (Ducati Traction Control EVO 2): a DTC EVO 2 a GP18-ból érkezett és ugyancsak ezt használják a V4R SBK motorokon is, ez a továbbfejlesztett kipörgésgátló még gyorsabban és még "selymesebben" lép közbe.

- Egykerekezés asszisztens (Ducati Wheelie Control EVO)

- Gyorsváltó fel/le (Ducati Quick Shift Evo 2): a DQS EVO 2 hatékonyan támogatja a váltásokat a magasabb fordulatszám tartományokban (@9000rpm), ami pályahasználatnál igazán hasznos!

- Dőlésszög érzékeny motorfék asszisztens (Engine Brake Contol EVO)

Az egészet természetesen a 6 tengelyes BOSCH IMU tartja teljes felügyelet alatt.

Az alap beállítások szerint 3 előre beprogramozott motorozási módból (Riding Mode) tudunk választani: RACE, SPORT, STREET.
Mind a 3 módban a maximális teljesítmény a rendelkezésünkre áll, de a különböző gázreakciókkal (Power Mode), valamint ABS, DTC, DWC, ABS és EBC beállításokkal a motort teljesen személyre szabhatjuk, majd könnyedén kiválaszthatjuk a helyzethez leginkább megfelelő módot! 

 

Ugyancsak a Panigale V4-ről érkezik a 4,3" átmérőjű TFT kijelző amiről minden szükséges adat könnyedén leolvasható!

 

Full LED-fényszórók! Ilyen egy vérbeli Panigale "arca"! 

 

 MENETPRÓBA

A teszt reggelén kivétel nélkül mindenki nagy várakozással vágott neki a napnak, ami egyrészről természetesen a motornak, másrészről pedig a legendás pályának volt köszönhető. Egy ilyen helynek egészen kivételes atmoszférája van, akkor is ha éppen nincs csordultig nézőkkel és nem legendák küzdenek a pályán, még akkor is megdobbantja az ember szívét. (- pláne ha tudja, hogy hamarosan orrvérzésig húzhatja a gázt rajta!)

Amint átöltözöm és belépek a Ducati paddock-ba egyszerűen leesik az állam. A jobb és bal oldalon 8-8 db Panigale V2 áll a motoremelőkön, mialatt a kifejezetten nekünk felszerelt Pirelli Diablo Supercorsa SC abroncsok a gumimelegítők alatt az ideális hőmérsékleten pihennek.

Hamar sorra kerülök és a nyeregbe pattanok. Sportmotorokhoz képest az üléspozíció kényelmesnek mondható, hamar megtalálom rajta a helyem, a lábam könnyedén leér és nincs útban egyik lábtartó sem. A Ducati-tól már megszokott kezelőszervek köszönnek vissza mindkét oldalon, majd a gyújtás ráadása után elénk tárul a V4-ről átvett TFT kijelző. Nem várok sokat, elindítom a motort, hogy minél hamarabb bemelegedjen.

A gyári Euro5-ös kipufogóval is meglepően jó hangja van, azonban ha valaki (akárcsak én) a hangos és könnyű kipufogókat szereti, az a gyári kiegészítők között könnyen megtalálhatja a full titán Akrapovic rendszert, amivel a motor 5 LE-vel erősebb, 3 Nm-rel nyomatékosabb és 7 kg-mal könnyebb lesz!

 

3.. 2.. 1.. Elindulunk kifelé a boxutcán, mégegyszer átfut az agyamon, hogy milyen szerencsés vagyok, hogy itt lehetek és már kint is vagyunk. Az első körökben csak ismerkedünk a motorral és a pályával, aztán ahogy bemelegszünk egyre gyorsabbra vesszük a figurát. A Panigale V2 nagyon kezesen viselkedik, komolyabb erőfeszítés nélkül, nagy pontossággal lehet egyik kanyarból a másikba terelni.
A Brembo M4.32 Monoblock fékek a 320 mm-es tárcsákkal és a "Cornering ABS EVO"-val karöltve igazán jó munkát végeznek, minden féktávon 
azt érzem, hogy tökéletesen az irányításom alatt tartom velük a helyzetet.
Kigyorsításnál sincs probléma, 7000-es fordulat környékén indul a tüzijáték és 11.000-ig meg sem áll, 
a gyorsváltó pedig hibátlanul működik és minden váltásnál mosolyt csal az arcomra, így lesz maximális az élmény!
A célegyenes végi féktávon való visszaváltásoknál sincs probléma, tökéletesen teszi a dolgát a váltó és a dőlészög-érzékeny motorfékaszisztens is.

A további körök alatt is csak erősödött bennem az érzés, ez a motor hihetetlenül barátságos és valóban könnyen motorozható. Hamar elhiteti velem hogy úgy motorozom mint a profik és hála a tonnányi State-of-The-Art elektronikai asszisztensnek mindezt a lehető legnagyobb biztonságban tehetem.
Az egész napos motorozás után kellemesen elfáradva, vigyorogva szálltam le róla, iszonyatosan élveztem a pályán tölötött időt és egyszer sem éreztem azt, hogy küzdenem kellene vele. 

 

A Ducati Panigale V2 úgy ahogy van egy tökéletesen kiegyensúlyozott, kompakt motor, ami könnyed kezelhetőségével, a legkorszerűbb motorost segítő rendszerekkel és egy igazán izgalmas L2-es motorblokkal életre szóló élményekhez segíti hozzá azt aki az utcán, vagy egy pályanapon a nyergébe ül!

Remélem, hamarosan újra lesz hozzá szerencsém! 

#RedEssence #FullGas #PanigaleV2

 

                  További információért kattints:                                     Ducati Magyarország  

                                                                                        http://www.ducatidibosco.hu/   http://fullgas.hu/

 DUCATI MAGYARORSZÁG        @ducati_hungary                                               

A támogatásért külön köszönet:

               

Szöveg: Miatta János

Képek: Ducati Motor Holding