Teszt: Ducati Scrambler 1100 - #RideBigger avagy Nagyban jobb!

A Ducati Scrambler tervezői gondoltak egyet és úgy döntöttek, hogy az idei évtől "nagyban" fognak játszani. Ennek hatására alkották meg az eddigi legnagyobb Scrambler-t, ami nagyobb méretekkel, 84,5 LE-s, léghűtéses 1079 ccm-es, klasszikus L-motorral teszi egyértelművé, hogy amit a nyergében kaphatsz az több mint egy laza "chill ride".

 

A porugáliai Liszabon városában került sor a modell sajtó bemutatójára, amit a világ legnagyobb függőhídja, az Április 25. híd lábánál kialakított, igazán stílusos Scrambler Village-ben hoztak össze a szervezők.

A bemutató alatt előadást tartott Rocco Canosa - Scramlber Product Manager, Jeremy Faraud - tervező (aki mindenki szeme előtt, egy ceruza és egy üres papírlap használatával magyarázta el és rajzolta le a motor tervezésének főbb  fázisait és lépéseit), illetve a műszaki oldalt, gyártást képviselő Claudio Fonti. 

    

Az előadások után szemügyre vettük az alap Scrambler 1100 modell mellett a Special és Sport változatát is. 

DUCATI SCRAMBLER 1100 SPECIAL 
A custom motorok világát idéző Special kivitel egy igazi modern kori klasszikus, amit a "Custom Grey" fényezés, a krómos kipufogó, a szálcsiszolt lengővilla, az alu sárvédők és a barna ülés csak még kívánatosabb darabbá tesz.

DUCATI SCRAMBLER 1100 SPORT - a Fekete Vipera
Vadító "Viper Black" fényezés, minden paraméterében állítható, 48 mm-es Öhlins futómű, élvezetes motorblokk, fejlett kanyar ABS és kipörgésgátló. Halandó ember azt hiszem ennél többet nem kívánhat egy Cafe Racer-től, vagy talán mégis, egy Termignoni kipufogót.. 

A minőség egyértelműen maximális, igényes kidolgozások és anyaghasználat jellemzi mind a három modellt.

   

   

Miután kellő képpen megnéztük és átbeszéltük kinek mi tetszik, szépen elindultunk vissza a szállásra, hogy a következő nap kipihenten kezdhessük meg utazásunkat a Scramblerek nyergében.

Szomorkás időre ébredtünk, de szerencsére pár kilométer után változott a helyzet és többnyire napos időben vághattunk neki az önfeledt motorozásnak a Special modellek nyergében. Az első "ismerkedős" kilométerek után kijelenthetem, jó döntést hozott a bologna-i gyár amikor az 1100-es léghűtéses blokk mellett tették le a voksukat, ami úgy nyújt több erőt és nyomatékot, hogy mellette teljesen megmarad a klasszikus Ducati feeling - igazán könnyű jól érezni magad rajta.

A felhasználó barát erőforrás motorkarakterisztikáját három különböző állásból (Riding Mode) választhatjuk ki:
ACTIVE: ACTIVE módban szolgálatunkban áll mind a 86 lóerő, amit a lehető legdirektebb gázreakcióval tudunk kezelni, azonban ne aggódj, a Bosch kanyar ABS-szel szerelt Traction Control még ilyenkor sem veszi le rólad a kezét, mindössze kicsit többet megenged.Ez lesz a kedvenced, ha van rutinod és szeretsz sportosan motorozni.
JOURNEY: Maximális teljesítményt szeretnél a legnagyobb biztonságban? Ebben az esetben ez a mód lesz az amit a legjobban fogsz szeretni. Selymesebb gázreakcióval az összes lóerő a te szolgálatodban áll, a vezetőt segítő rendszerek (Ducati Traction Control) pedig ilyenkor is támogatnak abban, hogy gondtalanul élvezd a motorozást.
CITY: Csökkentett teljesítmény (75 LE akárcsak a 800-asban), extrém lágy gázreakció és maximumra hangolt biztonsági rendszerek jellemzik a City módot. Ideális választás ha rossz az idő, ha csúszós az út, vagy ha csak most kezded a motorozást.

   Igazán könnyen terelgethető a menetkészen 211 kg súlyú motor, valamint jó szolgálatot tesznek az állítható Marcocchi villák elől és az oldalra szerelt, ugyancsak állítható hátsó Marzocchi rugóstag. Számomra a legkellemesebb meglepetést a 2 x 320 mm átmérőjű féktárcsákkal, M4.32 nyergekkel és BOSCH kanyar ABS-szel szerelt fékrendszer jelentette, ami igazán nagyszerűen tette a dolgát és a kategória társakhoz képest kimagasló fékteljesítményt nyújt.

Az egész napos kanyargás alatt meglehetősen megszerettem az új LCD kijelzőt, amit úgy terveztek, hogy a lehető legjobban belesimuljon a klasszik stílusba - ne legyen túl hightech. Sikerült nekik, teljességgel beleillik a képbe és ha az embernek rááll a szeme, igazán könnyen eligazodik rajta.

Ahogy nőttek a méretek, az ülést is nagyobbra, kényelmesebbre cserélték a srácok, hogy egy egész napos motorozás után is mosolyogva, jókedvvel feltöltődve szállhass le szíved választottjáról. 

Amikor leraktuk a motorokat már sötétedett és ahogy visszanéztem a lemenő nap sugaraiban a motorra egy kis ízelítőt kaptam abból, amit valószínűleg az összes Scrambler 1100 tulajdonos sajátja lesz, magamról megfeledkezve, élményekkel tele gyönyörködtem az elém táruló látványban.. #RideScrambler

Már megérkeztek Magyarországra a Ducati Scrambler család legújabb és legnagyobb tagjai, melyeket a Full-Gas balatonboglári üzletében vehetsz szemügyre, a tesztmotor már csak arra vár, hogy előzetes egyeztetés után kipróbáld!

http://www.ducatidibosco.hu/

Szöveg: Miatta János

Képek: Ducati Motor Holding